onsdag 7 juli 2021

En katt i spenaten + skördesallad

Hallå kära bloggläsare! 
Jag vet att det går lååång tid emellan blogginläggen men NU är jag iallafall här igen! 😊

Idag tänkte jag visa lite från min lilla köksträdgård/odlingslott/grönsaksland eller vad man nu vill kalla den för! Det mesta växer så det knakar! Men inte allt... Häng med så får du en liten guidad tur! Först kommer ett par foton och sen blir det en video!

Den minsta tomatplantan verkar verkligen trivas där den blev nedplanterad: 

Och kolla! Den "röllar" som man säger här i trakten! 

Så fick jag lite sällskap också!  

Vår katt Silva ville vara med och kolla så allting växer som det ska! 
Och så en sista bild på Silva i spenaten - bara för att hon är så himla söt! ♥ 
Vill du se videon jag spelade in? Ok. Här kommer den! 
Innan jag gick in så plockade jag med mig en knippe gräslök, lite persilja och en rädisa och Käre Maken plockade med sig lite portlak från stora landet och allt det + lite annat ligger nu i en sallad som jag sitter och mumsar på medan jag skriver! 
MUMS! 😋
Och för den som undrar så är det vegansk salladsost från Violife i salladen. Den är så himla god!

Men det här får bli allt för idag! På återseende (när det nu blir...)!

Anneli.

Inga kommentarer: