fredag 20 juni 2014

Stress och Healing

Nu var det väldigt länge sen jag skrev här, och till er som väntat på ett nytt blogginlägg ber jag om ursäkt för det!
Som titeln på detta blogginlägg avslöjar så ska detta inlägg handla om stress och healing - två motsatser skulle man kunna säga! Och jag har båda i mitt liv...
Stressen försöker jag hantera så bra jag bara kan. Det som går att göra nåt åt försöker jag göra nåt åt och resten är bara att försöka hantera! Den inre stressen är värst och svårast att komma åt! Oftast är jag inte ens medveten om att jag har den - jag är så van! Inte bra...

Ett av de bästa sätten att minska stress tycker jag är att meditera - och det har jag gjort varje dag sen den 4 maj, och jag tycker faktiskt att det blivit lite lättare att behålla lugnet i stressade situationer! Ur det perspektivet kan man säga att meditation är en form av Healing!

Jag har flera olika meditations-CD-skivor; både ledda och bara med lugn musik. Bland de ledda meditationerna har jag en som heter "Healingdammen" som en av mina Healinglärare Andreas Hindström spelat in. Den mediterade jag till idag. Jag tog fram min Healingskål och ställde framför mig på bordet, sen tände jag två ljus och satte på CD-spelaren och mediterade den dryga halvtimmen som CD:n tar.
I Healingskålen ligger foton och lappar med namn på såna som vill ha och behöver Healing. Jag la dit några nya idag... Många som mår dåligt...! :-(
Men meditationen var superskön och jag skickade på extra Healing till alla i skålen. Jag hoppas verkligen att Healingenergierna nådde fram till var och en!

Anneli.

PS. Hoppas ni alla har en skön midsommar! DS.

Inga kommentarer: