fredag 28 februari 2014

ÄNNU en hårvårdsuppdatering!

Japp! Som bloggtiteln avslöjar så blir det ännu ett blogginlägg om hårtvätt och hår!
Jag tänkte nämligen berätta att jag nu försökt förtjocka "ägg-geggan" med fiberhusk - men se det var inget bra! Den gången jag provade det så tvättade jag håret precis innan jag gick och la mig, lät äggblandningen sitta i nästan en halvtimme innan jag sköljde ur det och sen gick jag och lade mig med blött hår. När jag vaknade nästa morgon och skulle borsta ur håret så var det som att nån hade haft i massor av hårspray - precis så kändes det! Och även om håret kändes lite bättre nästa dag så försvann inte hårspray-känslan förrän jag tvättat håret igen! Så det gör jag inte om! Och då ska ni veta att jag verkligen sköljer noga!!
Däremot så tycker jag mig uppleva att jag inte tappar lika mycket hår längre! Det sägs ju vara normalt att tappa mellan 100 - 200 hårstrån om dagen, men jag tycker mig som sagt märka en minskning av hår som fastnar i hårborsten nu efter att ha tvättat håret med ägg i snart en månad! Kan det verkligen vara så, eller är det jag som inbillar mig? Tänker att de flesta "köpe-schampo" innehåller ganska många kemikalier och andra ingredienser som verkligen inte är bra för varken hår eller hud (eller miljö!) och som kanske bidrar till att håret ramlar av fortare..
Är det nån av er som läser det här som upplever samma sak - eller något annat, så skriv jättegärna det i kommentarsfunktionen!

Ja, det här får bli allt för denna gång! Ha det så bra alla kära bloggläsare!

Anneli.

Inga kommentarer: