torsdag 23 maj 2024

Födelsedagsfirande på stan

Mitt motto brukar vara: "Allt som KAN firas, SKA firas"! Jag försöker hålla i det trots enorm trötthet och igår valde jag verkligen att skärpa mig och trotsa kudden som ropade så förföriskt på mig, för igår fyllde min bonusdotter Adalet år! 

Vi träffades på stan och gick och åt på Thairestaurangen "One Na" och sen var vi i Visentparken så mina bonusbarnbarn fick leka lite. 

Här hoppar "M"  på en studsmatta medans lillebror "Lilla A" sitter och hoppar med och skrattar av hjärtans lust! 
Sen klättrade de upp på en orange figur som står där i parken.
I bakgrunden på detta kort ser du varför denna park heter Visentparken! Visenten är ju Avestas symbol!

Efter en stund ville barnen ha glass så då åkte vi upp till Dalahästen (också en symbol för Avesta) och gick in på Burger King så de fick leka i lekhagen där och äta lite glass! Och det var det ingen som var ledsen för kan jag meddela! 

När vi kom ut därifrån tog jag lite fler kort och här kommer de: 

"M" och "Stora A" på en betong-dalahäst. 
Här nedan står Adalet och "Lilla A" och i bakgrunden kan man ana världens största dalahäst som också gett namn till denna del av Avesta. 
Till sist ett kort på alla fyra: 
Vilken trevlig och härlig dag vi hade! Alla var glada och nöjda - och trötta! Det tar på krafterna att vara ute i solen en halv dag! Själv kan jag meddela att jag somnade ovaggad när det var dags att krypa i säng och det misstänker jag att Adalet och barnen också gjorde!

Ok! Det här får bli allt för idag! Vi ses en annan dag!

Anneli. 

2 kommentarer:

tantista sa...

Fin bonusfamilj! 🌸🌿

Anneli Sjögren sa...

Tack tantista! Det tycker jag också! :o)