tisdag 28 juni 2022

Ett snabbt beslut.

På't igen då! Hastigt och lustigt tog jag ett beslut om nåt som jag funderat på ett tag. Nåt jag inte gjort sen sommaren 2018!
Vad kan det va', vad kan det va'? Jo ser du, jag tänkte göra en sån där 30-dagars juice/smoothie/frukt/grönsaks & bär-fasta! Bara fettfritt och Raw! Ja... förutom att jag hade 4 kronärtskockor hemma när jag helt plötsligt bara bestämde vid frukostbordet igår att NU ska jag börja! Så igår åt jag två kokta kronärtskockor och idag ska jag äta de sista två! Men sen så! Sen blir det bara fettfritt och Raw för hela slanten! Ja, förutom en kopp örtté när jag känner mig sugen. Men det räknas inte har jag bestämt! 😛

Redan nån gång i slutet på maj bestämde jag att jag skulle fasta (min variant) nån gång i sommar men hade inte bestämt när. I lördags hade jag en kompis här och jag frågade om hon också ville haka på och det ville hon! "När börjar vi då"? frågade hon och innan jag hade tänkt mig för så sa jag "på måndag"!  Dagen efter kom jag på att jag hade mat i kylen som jag behövde äta upp först så jag sa till kompisen att jag måste nog vänta några dagar till innan jag börjar. "Men nu är jag inställd på att börja imorgon" sa kompisen "så jag gör det"! 
När jag sen satt vid frukostbordet på måndag förmiddag, ätandes 2 grape fruits - vilket jag ofta äter till frukost - så bestämde jag mig hastigt och lustigt för att "va fan! Jag kör"! Och så blev det! In i frysen slängde jag det som jag egentligen hade tänkt äta upp men kronärtskockor låter sig inte frysas ner och kan inte heller ätas råa så de får bli undantaget nu de första två dagarna. Jag har iallafall gjort fettfri dippsås till dem!

Hittills idag har jag bara bara druckit citronvatten (som jag alltid börjar mina dagar med), ätit 2 grape fruits och druckit mer vatten och lite örtté. Men i kylen väntar en skål vattenmelonbitar jag skar upp för en stund sen!


Alldeles strax ska jag gå och hämta dem och smaska i mig dem! 😋 Lite senare ska jag göra smoothie och sen blir det kronärtskockorna och till kvällen har jag ett gäng bigarråer att mumsa på! 

Det blir bra det här! 😊

Om nån som läser det här undrar om det verkligen är tillrådligt att göra en sån här fasta/detox när man är så pass sjuk som jag ju faktiskt är (även om mina hormonvärden gått ner så är de fortfarande på tok för höga!) så tänker jag att ju mindre kroppen behöver ödsla energi på att smälta och ta hand om mat desto mer energi kan kroppen använda till att göra mig frisk! Jag kommer ju få massor av lättsmält näring i mig - nästan mer än när jag äter som vanligt, för då äter jag inte så mycket frukt och grönt som jag kommer göra nu! Nä, som jag skrev här ovan: det här blir bra det här! 👍

Men melonbitarna var det ju! Och Svisch så var hon ute i köket! 😉

Anneli.

Inga kommentarer: