måndag 15 april 2019

Min lilla odling - so far!

Här kommer ett litet livstecken från Da Greenhouse! Och från mig! Jag har varit ordentligt sjuk i förkylning och med hostan från Helvetet, men som tur var gick det över på bara ca 4 dagar! Nu mår jag bra igen förutom att lite av hostan hänger kvar.

Meeen... Det var inte det jag tänkte skriva om! Nä, i eftermiddags var jag äntligen ut till min fina lilla lägenhet AKA Da House för att vattna krukväxterna och titta till plantorna. Jag minns inte när jag var därute senast men det måste ha varit ganska många dagar sen för både krukväxterna och plantorna var jättetörstiga! (Jag HAR ju faktiskt varit sjuk...) 😷😵😳

När alla krukväxter fått vatten (de är ganska många!) och alla plantor setts till och vattnats även de så tog jag kort på plantorna så att jag kunde visa er.
Först fotade jag paprikaplantorna:
Det har faktiskt kommit upp minst en liten paprikaplanta i alla krukor utom en. Men vissa frön tar längre tid på sig, så är det bara! Jag hoppas fortfarande på att fler kommer upp!

Mina födelsedagsplantor ser numera ut så här:
De här har ju stått lite svalare jämfört med paprikorna och det märks för de växer väldigt långsamt! Men idag lät jag dörren till sovrummet där de står vara helöppen istället för bara på glänt för att släppa in mer värme så vi får se om det börjar växa lite snabbare framöver!

Fler uppdateringar kommer vartefter! Välkomna tillbaka för att se hur det går!

Anneli.

Inga kommentarer: