tisdag 12 februari 2019

Presenter som blommar?

Jag lovade ju att visa mina fina presenter som jag fick på lördagens chokladparty!
Efter att jag hade dukat av bordet som allt smaskens stod på så ställde jag dit presenterna för att fota och visa er, och så här såg bordet ut:
(Klicka på bilden om du vill få upp den större)

Förutom den fina blombuketten från IOGT-NTO Nyhyttan och en krukväxt som jag inte har en aning om vad den heter så fick jag: en bok med Superfoodsmoothies, Yogité, 2 vegan-tvålar för kropp och hår, mörk choklad, en burk cashewsmör, en påse baobab-fruktpulver, en jättefin silvrig/blå sjal, 2 presentkort; ett på Hälsokraft och ett på Rusta, 2 förpackningar "Ljusbringare" (som man använder istället för värmeljus: man häller på vanlig matolja och tänder veken och så brinner det så fint!) + extra vekegarn, en andel till travet (som jag tyvärr inte vann nånting på), en påse kakaonibs och en påse bittra aprikoskärnor (som jag tycker är jättegott! Men man ska inte äta för många). Sen fick jag två trisslotter också, men de kom inte med på bild. Tyvärr var de nitlotter båda två.

Men vänta lite nu... Det fattas en present! Den ovanligaste och mest fyndiga av dem dessutom!
Den står på golvet nedanför presentbordet:
Vad är nu detta? Jo ser ni; Jag har ingen aning! 😜 Eller... jag vet på ett ungefär vad det är!
Som ni ser så är det en banankartong fylld med plastkrukor med jord i! I varje kruka är nåt/några frö planterat men jag fick inte veta VAD! Det skulle bli en överraskning när det kom upp! Det enda jag vet är att i en av dem är det rädisor och i en annan tomater. Men resten har jag inte en susning om vad som kommer att titta upp ur jorden! Det blir spännande det här! När det blir tillräckligt varmt ute kommer jag att plantera ut det som kommit upp i ett litet land som Käre Maken grävde upp åt mig förra sommaren.
Nu gäller bara att komma ihåg att vattna! Vilket jag ska gå ut till Da House och göra nu! Och så ska jag diska det sista från festen - det har jag inte hunnit göra ännu nämligen. Men jag sätter på lite hårdrock på stereon så kommer både vattningen och diskningen att gå som en dans! 💃💃💃

Anneli.

Inga kommentarer: