söndag 3 februari 2019

Mission accomplished!

I förrförra blogginlägget (18/1) visade jag mina nya garner och att jag börjat sticka på nåt nytt och jag skrev att ni får gissa vad det ska bli. Nu är jag klar! Ja, iallafall med de första! Här kommer lite bildbevis:
Ni behöver ju inte titta på hur osnyggt jag stickar... Som jag sagt förut så stickar jag mest för den terapeutiska effekten! Och i det här fallet så kommer det inte att göra så mycket att det är lite ojämt, för det kommer inte att synas när de är klara! Men iallafall: är det nån som kan gissa vad det ska bli? Jag kan avslöja att man behöver två till en. Men de ska inte sys ihop... 😛

Satte jag myror i huvudet på er nu? 😵 Hehehehehe... Jag kan också berätta att jag har stickat 6 såna här "lappar" så det kommer alltså bli 3 stycken varav alltså en är klar.
Nån mönsterpassning är inte att tala om när man stickar i ett sånt här flerfärgat garn så jag har försökt att para ihop de som passar bäst - eller minst dåligt... Men de blir som de blir och det får man leva med!

Nu i helgen så har min tvillingsyster Rosali varit hos mig. Vi fyller år på fredag, men hon kan inte komma då så hon kom den här helgen istället. Jag tänkte att jag skulle ge henne en av de jag stickar så det blev bråda dagar med att få de första klara! Men det var tur att hon var här, för det skulle virkas på en kant med stolpar och jag kunde inte för mitt liv komma ihåg hur man virkar stolpar, så Rosali fick visa mig. När jag väl fick klart för mig hur man gör så var det ju busenkelt! Så igår blev de jag stickade till Rosali färdiga!

Har ni gissat vad de skulle bli nu då? Om inte så kan ni slippa undra nu för här kommer bildbevis:
Som ni ser så blev det ett par tofflor! Och så ser ni mina andra färdiga "lappar" som också ska bli tofflor. De paret som är längst till höger blev ganska lika, men de till vänster och de färdiga tofflorna not so much... Men det gör inte så mycket. De får va' som det e' när de inte blev som det skulle! 😜

Så här ser tofflorna ut när de är på:
Det är förstås Rosali som är fot(o)modellen! 😃
Jag virkade på kanten med ett av de andra garnerna jag köpte och så gjorde jag två snoddar som jag knöt rosetter av. Jag tyckte att tofflorna blev ganska fina om jag får säga det själv! Rosali blev iallafall glad och hon sa att hon tyckte att de satt skönt på foten. Så... Mission accomplished! 😎 Nu ska bara de andra bli klara också, och så tänkte jag sticka fler av de andra garnerna jag köpte. Dessa tofflor är ju perfekta att ha till gästtofflor för de är liksom "one size fits all" i o m att de är så töjbara så det gör ju ingenting om det blir många tofflor! 😊

Men innan jag stickar fler så ska jag baka/göra massa smaskens till min födelsedag! På lördag kommer tjejgänget! ♥

Anneli.

Inga kommentarer: