söndag 16 december 2018

Antiklimax på 3:dje Advent

Idag var det meningen att jag skulle bli bjuden på julbord på en restaurang här i Avesta men när jag satte på mobilen nån gång på eftermiddagen (sätter den alltid på flygplansläge på natten för att slippa strålningen och ibland glömmer jag att ta bort det...) så hade jag fått ett sms att julbordet blir uppskjutet till nån kväll i veckan. Hmmm.... Jag undrar... Stefan  Löfven är i Avesta idag... Han är säkert hungrig och ska äta nånstans... Har det ett samband? Ingen aning, men omöjligt är det inte!

Men lite av ett antiklimax blev det att julbordet inte blev av. Jag hade verkligen sett fram emot både sällskapet och maten! Nu sitter jag här med en glutenfri pastasallad istället... Men den som väntar på nåt gott... 😛

Men då återstår bara att önska er alla en trevlig 3:dje Advent - det som är kvar av den!
Det här är sovrumsfönstret i Da House - samma fönster som jag fotade förra söndagen, men nu har det kommit några juliga snögubbar i fönstren också!
Så här ser det ut inifrån:
Inga julgardiner... men det får gå ändå! 😊

Ja men då så! Då får ni ha det så bra till nästa gång!

Anneli.

Inga kommentarer: