fredag 25 augusti 2017

Tjugofemte uppdateringen av Frekvensmedicinen. M.m.

Nånting positivt händer med min hälsa, men hur mycket har med Frekvensmedicinen att göra? Vad kan tillskrivas den Detox jag håller på med och hur har mitt mer allmänt hälsosammare leverne påverkat? Många frågor men inga klara svar! För HUR ska jag kunna veta vad som är vad?

Iallafall: Idag tog jag sista dropparna av sista flaskan Ytterbium från denna omgång (detta var ju andra omgången av medlet Ytterbium, så sammanlagt 6 flaskor har jag tagit).
Three down - none to go!

Sen jag bröt min 30 dagars fasta så har jag försökt att fokusera på att äta mycket mer frukt och grönt än vad jag gjorde innan fastan. Det är jag övertygad om påverkar hälsan positivt! Jag äter ganska mycket gröna blad (olika salladssorter) och groddar varje dag, och frukt både som det är och i smoothies.
Jag har drastiskt dragit ner på alla mjölkprodukter och på gluten. Jag har inte nolltolerans (än...) men undviker det så mycket som möjligt. Fast igår åt jag ganska många mackor... visserligen hembakt och ekologiskt - men med gluten, och jäklar i min lilla låda vad jag har fått betala dyrt för det! Jag fick jätteont i magen ett par timmar efteråt och idag har jag varit (ursäkta alla kräkmagade) riktigt lös i magen...! Så det gör jag inte om! Mindre mängder gluten verkar gå bra, men absolut inte flera mackor!
Jag har även börjat dricka Golden Milk varje kväll! HÄR kan du läsa om Golden Milk/Guldmjölk och HÄR kan du läsa om nyttan med gurkmeja och hur man gör själva gurkmejepastan som man gör Golden Milk av.

Jag har blivit mycket duktigare på att dricka vatten tack vare detoxen jag håller på med och som jag skrev om i förrförra blogginlägget. Vanligtvis är jag inte så himla duktig på att dricka vatten, men nu när jag tar de här detox-kapslarna så måste jag se till att få i mig ett par liter om dagen - och det gör jag också! Jag har ständigt en stor kanna bredvid mig!

Och apropå vatten. Jag tror att jag har skrivit om det här förut, men här i Nyhyttan har vi superfint källvatten i våra kranar! Gott, iskallt och... tyvärr med en rätt hög fluorhalt som finns naturligt i vårt vatten. Fluor är numera klassat som ett nervgift, och tvärtemot vad tandläkarna tror så är det allt annat än bra, och nya studier har visat att det inte alls stärker tänderna som man tidigare har trott. Fast tandläkarna tror fortfarande att det gör det... Det är inte lätt att lära gamla hundar att sitta...
Iallafall; fluor är bland annat länkat till problem med sköldkörteln, och jag fick ju knölstruma efter att ha bott här i typ 10 - 12 år eller nåt. Enligt läkarna jag varit till så finns ingen bot för knölstruma utan enda "behandlingen" är att operera bort sköldkörteln. That's not gonna happen! Knölstruman är en av anledningarna till varför jag har valt att gå till en Homeopat, för jag VET att de kan bota knölstruma! Min egen svärmor hade knölstruma som hon blev frisk ifrån tack vare homeopatmedicin!

Vad vill jag säga med allt det här då? Jo, att sen i början/mitten av juni har jag (läs: Käre Maken) hämtat vatten i stan som jag använder till allt från att dricka, laga mat med och blötlägga groddar, bönor och nötter i. Och nu... jag vet inte om jag inbillar mig... det är kanske för tidigt att säga... men jag tycker mig känna en liten, liten skillnad i storlek på min uppsvällda köldkörtel! Att den håller på att bli mindre alltså! OM det nu är så (time will tell) så är jag helt övertygad om att det är en kombination av att jag inte dricker av vårt vatten längre och Frekvensmedicinen som håller på att verka! Och kanske Guldmjölken gör sitt till...?

För övrigt så är mina ben, anklar och fötter lite mindre svullna och jag känner mig inte lika stel längre. Vikten har varit ganska stabil... några hekto upp, några hekto ner... men inget drastiskt. Vissa dagar är jag trött som tusan, och andra dagar känner jag mig ganska pigg och får en hel del gjort. Det är iallafall bättre än att alltid vara supertrött och inte få nånting gjort, så som det var förut! Så det går åt rätt håll! Sakta men säkert!

Om ett par veckor har jag ny tid hos "min" Homeopat Kari Kokko och det ska bli spännande att höra vad han har att säga och hur vi ska fortsätta behandlingen.
Välkommen tillbaka till min blogg för att se hur det går!

Anneli.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej !
Tycker du att du får hjälp av Kari ?
Du gick tidigare hos Ola i Västerås. Var du inte nöjd med honom ?
Ewa

Anneli Sjögren sa...

Hej Ewa! Tack för din kommentar!

Det där är inte helt lätt att svara på - åtminstone inte kort... Men; jo, jag tycker absolut att jag får hjälp hos Kari! "Problemet" är bara att det tar sååå lååång tid att komma tillrätta med de diagnoser och problem som jag har och det blir svårt att med säkerhet säga vad som bidragit till att jag börjar må bättre. Utbrändhet t ex blir ju bättre med tiden, av att sluta stressa, med att jag äter nyttigare o s v, och jag är övertygad om att det gjort stor skillnad åt rätt håll av att jag började lära mig spela trummor! Har frekvensdropparna bidragit överhuvudtaget? Riktigt svårt att säga!
Having said that så VET jag av mångårig erfarenhet att Homeopatmedicin funkar! Jag har sett det både hos andra och varit med om det själv - många, många gånger!
Kari säger (och jag tror honom) att bara näring, naturmedel, förändrad livsstil m.m. kommer inte att rätta till de djupaste orsakerna till varför jag har fått de diagnoser jag har fått, och blir jag inte frisk från dem så kommer jag alltid att "kämpa" med vikt och hälsa. Det kommer att ta tid, men jag tror att det kommer att vara värt det!

Ola är jätteduktig och jag gillar honom verkligen! Men det var just det där med att komma till botten/grundorsakerna till mina problem... Jag vet ärligt inte om man kan det med Frekvensmaskiner för jag har inte så mycket erfarenhet av det, men det var väl därför som jag började gå hos Kari istället, för Homeopatmedicin/Frekvensmedicin har jag ganska mycket erfarenhet av.

Jag hoppas att det här besvarade dina frågor! :D