torsdag 17 mars 2016

Inspiration för hälsan

Det här med hälsa; oavsett om man vill behålla den eller förbättra den, så behöver man inspiration!
Nåt av det mest inspirerande tycker jag är människors egna framgångsberättelser! Håller ni inte med?!?
Själv har jag inte så himla mycket framgångsberättelser att dela med mig av - än...! Men jag jobbar på det! :o)

Har ni hört talas om Anita Moorjani? Hon är en av dem som verkligen har en framgångsberättelse att berätta, och det gör hon också! Bland annat har hon skrivit en bok om hur hon blev frisk från cancer, trots att hon bara var timmar från att dö! Boken heter "Döden gav mig livet" på svenska.

På youtube finns det ett jättebra klipp med henne där hon berättar om vad som fick henne att överleva trots att läkarna bara gett henne timmar kvar av livet, och det mina vänner är väl värt att lyssna på! Många gånger! Är det inte inspiration av högsta rang, då vet inte jag!
Lyssna noga på vad hon säger! Låt det sjunka in, lyssna igen, och återkom gärna fler gånger då och då för att bli påmind och boosta inspirationen! Kan hon så ska väl vi andra också kunna!?! 

Med hopp om strålande hälsa,
Anneli.

Inga kommentarer: