måndag 15 februari 2016

Godaste lakritsfudgen

På kalaset i lördags var lakritsfudgen ganska populär - bland dem som gillar lakrits alltså! Lakrits verkar vara en sån smak som man antingen älskar eller hatar. Jag älskar lakrits! Särskilt söt lakrits! Och det är precis vad det här är! Att den sedan är Raw och rent av ganska nyttig - åtminstone jämförelsevis - ja, det gör ju inte saken sämre precis!
Självklart var alla ingredienserna ekologiska! :o)
Vill ni ha receptet så kommer det här:

RAW LAKRITSFUDGE
10 stora dadlar
1 msk kokosolja
1 msk mandelmjöl
1 krm vaniljpulver
3 - 4 tsk rålakritspulver
1 nypa havssalt

Gör så här:
Mixa alla ingredienserna till en jämn smet och häll ut i en bakplåtspappersklädd liten form. Tryck ut smeten så jämt det går och ställ in i frysen ca 1 timme för att stelna. Tag ut och skär i bitar. Klart! :o)
Förvara i frysen och ta ut några bitar en stund innan du ska äta dem.

Jag ska erkänna att det inte är jag som har hittat på receptet, utan jag hittade det nånstans på nätet... men jag kan tyvärr inte minnas var!

Anneli.

Inga kommentarer: