onsdag 18 september 2013

Uppdatering av 5:2

Det blir inte att jag skriver så ofta här.. :-( Och just nu har det varit extra mycket i mitt liv med flytt från lokal i stan till min lilla lägenhet (Da House) här på landet där jag bor, sjukdom och nu igår sonens flytt till sin första egna lägenhet. Jag är helt slut och speciellt fötterna gör ont som 17 efter att jag stått och gått så mycket igår! Men det går över! :D Jag har tagit semester hela veckan i och med att jag vet hur det brukar bli efter att jag tagit ut mig så som jag gjorde igår t ex!

Men! Det var egentligen inte det jag skulle skriva om idag! Jag tänkte skriva om hur det går med 5:2-dieten! :D

Till min stora glädje hade jag efter knappt 5½ månader gått ner hela 10,1 kilo! Att jag var sjuk i 3 veckor hjälpte kanske till lite, men det allra mesta kan ändå tillskrivas 5:2-dieten!
I måndags ställde jag mig på vågen igen och då visade det sig att jag bara gått ner ett ynka litet hekto på 12 dagar! :-( Det kändes ju förstås inte lika roligt, men jag vet ju att man förr eller senare brukar hamna på en platå där det går trögare att gå ner och jag antar att det är det jag gjort nu. Det lossnar väl förr eller senare - jag håller i som vanligt i alla fall! :D
Min kära make - Janne - sa något smart och peppande: att när man har gått ner i vikt p g a sjukdom så brukar man rätt snabbt gå upp det igen - och ofta med råge - när man blivit frisk igen. Men det har jag ju faktiskt inte gjort så i skenet av det påståendet så är ju minus 1 hg riktigt bra! :D Det gäller att tänka positivt!! :P

Anneli.

Inga kommentarer: