fredag 14 februari 2020

Startskottet för odlingssäsong 2020

Jag hade egentligen tänkt att skriva om något heeelt annat i mitt nästa blogginlägg (alltså detta) för jag har ju fyllt år igen (i lördags) och tänkte visa vad jag bjöd på och bjuda dig på några recept. Men det får vänta!

Jag har haft jättemycket att göra både inför födelsedagen och med annat och har varken haft tid eller ork att uppdatera bloggen sen jag skrev om havregurten den 24 januari och nu när jag äntligen tar mig tid att skriva så blir det inte om det jag tänkt mig. Men att skriva ner recept tar mycket längre tid än att bara berätta för er att nu jäklar drar odlingssäsong 2020 igång! Så recepten kommer senare när jag har tiden och orken som krävs! (Den som väntar på nåt gott väntar alltid för länge! 😉 )

Förra odlingssäsongen var ju första gången som jag odlade nånting själv (med lite hjälp av Käre Maken) tack vare att en av mina kompisar gav mig krukor med olika planterade frön i födelsedagspresent. Och trots att just de plantorna hade behövt växthus (vilket jag inte har) så gav de ju bra skörd och gav mig blodad tand, så jag bad Käre Maken att kolla om han kunde hitta tomat- och paprikafrön som inte behöver växa i växthus och det har han gjort!
(Ursäkta dålig bildkvalité, men ljusförhållandet var inte det bästa). 

Dessa fröer ska nu ner i jord så fort som möjligt - helst redan i helgen - och sen kommer jag precis som förra året att göra jämna uppdateringar om hur det går! Hänger du med på den resan? Det hoppas jag att du gör! Prenumerera på blogginläggen så missar du ingenting!

Anneli the "gardener"! 😏

Inga kommentarer: