fredag 17 januari 2020

"Jag har en plan" sa Sickan! "Lysande" sa Vanheden!

Ja ni får ursäkta humorn i detta mitt första blogginlägg nådens år 2020! Titeln till detta blogginlägg är snott från filmerna om Jönssonligan (som du förmodligen redan visste).

I förra blogginlägget, skrivet på självaste nyårsafton, lämnade jag dig ju med en cliffhanger: min plan för att få bukt med min helt sjuka dygnsrytm! Men det är inte bara den jag hoppas få bukt med! Nä, med metoden som min plan innefattar så kan man förändra näst intill vad man vill - så länge som det handlar om ens omedvetna "sanningar" om sig själv som ligger i det undermedvetna och saboterar. För så är det säger modern forskning! Lyssna på t ex Bruce Lipton - det finns massor av videor med honom på youtube! Eller läs hans böcker som finns att låna på biblioteket!

Men, vad är det då för metod jag talar om? Jo; EFT/Tapping. EFT står för Emotional Freedom Technique och Tapping som det också kallas, gör det för att man knackar på olika meridianpunkter på huvudet och kroppen. Det kanske inte låter riktigt klokt... hur ska knackningar på olika ställen på kroppen kunna ändra nånting? Ja, det är inte bara knackningar; man ska "klaga" också! 😉 Och med klaga menar jag att adressera problemet sanningsenligt så som man upplever det. För en som aldrig har provat förstår jag om den här metoden låter lite väl knasig, men folk har fått fantastiska resultat med EFT! Googla på det får du se, och kolla på youtube - där finns massor av bra videor som visar hur man gör!

Och apropå videor så har jag den här:
Den har varit i min ägo i flera år och jag har tittat på den ett antal gånger! Den är riktigt inspirerande!
Jag har även provat Tapping både på mig själv och andra med riktigt bra resultat! Speciellt för andra... Själv har jag inte märkt så mycket tyvärr. 😡 MEN: Jag har kommit på vad det är som gör att jag inte får just nånting att funka - inte ens Tapping! Det är just att jag i mitt undermedvetna har en "sanning" om mig själv att "INGENTING FUNKAR PÅ MIG"! Ja, det är verkligen så jag upplever det! För det spelar ju ingen roll vad jag gör; jag går inte ner i vikt, jag lyckas inte ändra min dygnsrytm, jag märker ingen förbättrad hälsa trots stor kostomläggning till det bättre och trots 3 år med den där Frekvensmedicinen jag har skrivit så många blogginlägg om. Inte heller har jag blivit piggare hur mycket jag än sover och jag blir inte piggare av varken ginseng eller kaffe! Ja men du ser ju!! INGENTING funkar på mig! Men efter att ha lyssnat på t ex Dr Bruce Lipton så inser jag att mina trosföreställningar och sanningar om mig själv är vad som faktiskt styr så mycket av hur mitt liv ser ut och eftersom en av mina äldsta "sanningar" om mig själv är just att "visst, saker funkar för andra, men de funkar INTE för mig - det har jag bevisat många gånger om" så är det kanske inte så konstigt att jag inte får till några förändringar i mitt liv!

Men nu tänkte jag att jag verkligen ska gå in för det här med Tapping - inte bara prova det lite så där halvhjärtat då och då som jag gjort hittills! Planen ser ut ungefär så här:
Först börja knacka på min "sanning" att ingenting funkar på mig och sen när jag känner att det har börjat sjunka ner i mitt undermedvetna så kan jag börja knacka på min dygnsrytm och annat jag vill förändra/förbättra hos mig själv.

För att få den delen av min plan att funka - alltså att verkligen ta tag i Tappingen och GÖRA den så har jag en annan plan, nämligen att "gå till jobbet"! Och mitt "jobb" är alltså att gå ut till Da House/Glada Ladan/min fina lilla lägenhet (kärt barn har många namn) tvärs över gräsmattan och göra Tapping! Men inte bara det! Nä, i mitt "jobb" kan det även ingå att meditera, sitta och färglägga i min vuxenmålarbok, sy, sticka, baka, lyssna på musik och annat som jag mår bra av! För trots att jag varit förtidspensionerad i drygt 4 år nu så känner jag av den där eländiga stressen! Det är väl så att jag blivit så himla stresskänslig efter utbrändheten tyvärr, så jag har bestämt att allt som ger mig lugn får bli mitt nya jobb!

Jag kommer att se det här som ett experiment och vill du veta hur det går så är det bara att följa mig här på bloggen för det är här jag kommer att avslöja hur det går!

Anneli.

PS. Det här blogginlägget började jag skriva redan den 1 januari(!) men har haft sånt motstånd mot att komma igång med "mitt nya jobb" och att skriva färdigt det här blogginlägget! Mest tror jag att det beror på att jag inte fattar hur jag ska kunna ändra min dygnsrytm så att jag ens hinner gå ut i Da House för att sätta min plan i verket. Som mitt liv ser ut just nu sitter jag uppe till ungefär 05.00-snåret, sover till ca 13.00 och är så seg och trött att jag nästan sover när jag går på toa och gör mina morgonbestyr! Oftast har jag inte gjort min frukost förrän vid 15.00-snåret... (ja, du hör ju!) och lagom till jag har ätit upp frukosten brukar Käre Sonen fråga: "Vad ska vi laga för middag idag, mamma"..!
Efter middagen vill jag ju umgås med familjen och titta lite på TV, så NÄR ska jag hinna ut till Da House?!? Det är liksom "moment 22"; jag behöver göra Tapping på att ändra min dygnsrytm men jag behöver redan ha ändrat den för att hinna gå ut i Da House och göra Tapping! Gaaah! 😬 😱 😧

Ja du ser ju! Jag har lite att brottas med... Men ge upp finns inte i mitt vokabulär så på nåt sätt ska jag fixa det här! Det får väl ta den tid det tar men förr eller senare kommer jag att få bukt med mig själv!
Ska vi säga så!?! 😜 DS.

Inga kommentarer: