fredag 15 mars 2019

Livstecken X 2

Ä.N.T.L.I.G.E.N! Det var verkligen på tiden att det kom ett livstecken från mig! Och inte bara från mig! Nä, ett livstecken från min lilla odling ute i Da House också! Det växer ganska långsamt, men det växer!

Den 7 mars tog jag några foton på hur långt växtligheten hade kommit och meningen var att jag skulle lagt ut dem här på bloggen samma dag men så blev det inte... saker kom emellan som vanligt...
Alltså; jag tänker varje dag att jag ska skriva ett blogginlägg men det är alltid nåt som kommer i vägen! Men nu är jag här! 😊 Och nu blir det foton på hur det utvecklat sig i de små krukorna!

Den 7 mars såg det ut så här:
I de två små fyrkantiga trågen längst ner till vänster hade det precis börjat komma upp nåt! Så här såg det ut om man tittar lite närmare:
Klicka på bilderna så kommer de upp i större format!

I de två runda plastkrukorna hade fortfarande ingenting kommit upp:
Undrar vad det är som tar sån himla tid på sig!

Nåja. Idag var jag ut till Da House och fotade hur det ser ut nu, och nu ni! Nu har det hänt lite! Kolla här bara:
Ser ni hur det växt i de två små fyrkantiga trågen nere till vänster!?! OCH: i de två runda plastkrukorna längst bort har det äntligen börjat titta upp nåt!
Vad månne det bliva av dessa små späda skott? Ja det får tiden utvisa för hon jag fick min lilla odling av säger ingenting... 😛 Och jag har i ärlighetens namn inte frågat heller. Så det är bara att vänta och se! Men jag längtar efter att snön ska försvinna och att det ska bli tillräckligt varmt för att jag ska våga plantera ut allting!
Om ni ser Gumman Tö så kan ni väl skicka hit henne? 😉

Anneli.

Inga kommentarer: