fredag 8 september 2017

Nyskördat!

Lagom till middagen kom Käre Maken in med dessa:
Årets första potatis från vårt potatisland! Naturligtvis helt ekologiskt odlade! Sommaren må ha varit lite si och så för oss människor, men potatisen har visst gillat den! 😊

När jag ändå är i farten och visar vad som växer här hos oss så tänkte jag visa jordgubbsplantorna som jag fick av en kompis i början av sommaren. Då - 2 juli - såg de ut så här när jag precis hade planterat dem utanför Da House:
Nu ser de ut så här:
Liiiite skillnad va!?! 😛
Sammanlagt fick jag väl 6 - 7 jordgubbar på de här plantorna vilket trots allt var över förväntan i och med att de var nyplanterade. Jordgubbsplantor brukar ge som mest andra året, så om de överlever vintern så får jag förhoppningsvis fler gubbar nästa sommar!

Om ni tittar lite noga så ser ni att det har växt ut revor med små jordgubbsplantskott runtom krukorna, och om jag orkar så ska jag plantera dessa också så det blir ännu fler jordgubbar nästa sommar! Vi har ju visserligen ett jordgubbsland nere på odlingarna, men de här är mina jordgubbsplantor och jag tycker att det är roligt att odla i krukor så jag kan ha dem precis utanför huset! 😁 Och så har vi det faktum att odling inte riktigt är min grej egentligen... bara i krukor. Det blir så mycket mer lätthanterligt så! 😏

Men då så... Det här var allt för denna gång! Nu är det helg och jag önskar er en mycket trevlig sådan! Och trevligt är precis vad jag också tänker ha!

Anneli.

Inga kommentarer: