måndag 26 juni 2017

Mina planer sätts i verket!

Nu - äntligen! - ska jag ta tag i min hälsa så som jag skrev om i förra blogginlägget! Om du inte har läst det eller vill friska upp ditt minne så kan du läsa det blogginlägget först om du vill, innan du fortsätter med det här.

Sen jag skrev sist (för 20 dagar sen...) så är den enda förändringen jag faktiskt gjort att jag inte dricker av vårt vatten längre, utan hämtar vatten i stan. Det har jag gjort i ca 2 veckor nu, och det funkar bra! Tyvärr har jag inte tagit tag i det här med att skaffa nån vattenrenare, men jag får ta en bit i taget.

Några gröna, sköna juicer har jag heller inte gjort - förrän nu: idag påbörjar jag min juicefasta!
Jag skrev ju i förra blogginlägget att jag tänkte göra en 5 dagars juicefasta, men nu tänker jag att jag ska hålla på så länge jag orkar. Målet är att fasta i 30(!) dagar men det vet jag inte om jag kommer att palla med... Men förhoppningsvis fler än bara 5 dagar iallafall!

Under den tiden som min fasta pågår så har jag bestämt att jag ska få äta vattenmelon (eller mixa och dricka) och dricka en "smoothie" ibland med mitt fina, Raw proteinpulver, fast utan nötter, hampafrön och banan som jag annars har i. Och bara kanske 2 -3 gånger i veckan... om jag tycker att det behövs.
Min proteinpulverblandning består av 50/50 av dessa två sorter.

Och så ska jag dricka kokosvatten (som jag skrev i förra blogginlägget) och örttéer som komplement. 
Bilden snodd på internet.
Jag har också beställt ett Raw näringspulver av samma märke som mitt proteinpulver Amazing Meal som jag tänkte att jag kan blanda med juice eller vatten och dricka en eller två om dagen - allt för att optimera mitt näringsintag. Men vi får se hur det blir i "verkligheten"! Jag får improvisera och känna mig fram till vad som känns bäst vartefter dagarna går. 

För att hålla tarmarna igång under fastan tänkte jag ev ta lite linfrö och/eller chiafrö en gång om dagen till juicen, plus att jag inte silar juicen, så lite fibrer kommer ju med där som kommer att hjälpa till med den saken. 

Ja, så här ser mina planer ut just nu. Som det känns i skrivande stund så tror jag mig klara av att följa mina egna fasteregler i minst 5 dagar! Men helst längre... gärna i 30 dagar! Time will tell! Och jag lovar att hålla bloggen och er uppdaterade på hur det går!
Så välkommen tillbaka hit! Prenumerera gärna på blogginläggen så missar du inget!

Anneli.

Inga kommentarer: