fredag 1 februari 2013

Näringsbrist

I onsdags var jag i Västerås för att kolla upp min hälsa hos Ola på TFT-Hälsan. Jag är ju så vansinnigt trött, energilös och väldigt, väldigt glömsk! Inget roligt alls!
En stor del av tröttheten beror sannolikt på struman och hjärtfelet men det kan ju inte vara hela sanningen tänkte jag.
Jag äter ganska nyttigt, men kunde äta nyttigare - främst mer råa grönsaker...! Jag gör ju juice lite då och då, men borde göra det varje dag..! Men jag orkar inte...! *Suck*

Hos Ola fick jag göra blodanalys och frekvensanalys för att bl a se vad jag har för näringsbrister. Och det har jag...! Värre än vad jag trott!
Bland annat så har jag svår kalciumbrist, C-vitaminbrist, selen, koppar, zink, B12, B6.... The list goes on..!!
Så jag kom hem med en hel arsenal med näringspreparat:
Självklart började jag ta de olika preparaten på en gång! Vissa ska jag ta morgon och kväll och andra bara en gång om dan. Nu ska det verkligen bli spännande att se vad som händer med min hälsa, eller snarare brist på hälsa..! Jag håller tummarna för att jag ska bli piggare, för mycket tröttare än vad jag är kan man nog inte bli...!
Jag behöver väl inte tala om att allt naturligtvis är helt naturligt!?! Annars skulle jag inte äta det!

Fortsättning följer om hur det går!

Anneli.

2 kommentarer:

Millas Hälsoblogg sa...

Vad spännande att göra en analys på vilka vitaminer/mineraler som man har brist på. Hoppas du snart mår bättre:)

Anneli Sjögren sa...

Hej Milla! Tack för din kommentar!
Ja, det var intressant att göra en analys, och i mitt fall även lite förvånande! Jag trodde inte att jag skulle ha såna brister som jag hade!
Men nu efter typ en månad så tycker jag faktiskt att jag är lite piggare, så jag tror det hjälper med alla näringstillskott jag fick med mig hem! :D